زاویه عکاسی
زاویه دید در عکاسی
در عکاسی، زاویه دید یکی از مهمترین عواملی است که بر قدرت و تصور تصویر تأثیر میگذارد. استفاده از زوایای مختلف میتواند به جذب مخاطب کمک کرده و تصاویر جذاب و با مفهومی ایجاد کند. این امر به شما کمک میکند تا چشم انداز خاصی را به بیننده منتقل کنید و احساسات آنان را برانگیخته کنید .
ایدههای زاویه دید در عکاسی
- گرفتن عکس پرتره از سطح چشم جهت چشم انداز بهتر: در این حالت، دوربین باید در سطح چشم های سوژه قرار گیرد؛ این کار میتواند تصاویر صمیمی و جذابی را به وجود بیاورد.
- عکاسی از زاویه پایین برای بزرگتر نشان دادن سوژه: این زاویه کمک میکند تا سوژه بزرگتر و قویتر به نظر بیاید.
- ثبت پسزمینه از زاویه بالا: این کار میتواند فرد یا سوژه را کوچکتر و کوتاهتر نشان دهد.
- زاویه دید هلندی برای عکسهای احساسی: استفاده از این زاویه نامتعارف میتواند توجه مخاطب را جلب کرده و حرکت سوژه را تقویت کند.
- استفاده از کلوز آپ برای ثبت جزئیات و پرتره صمیمی: این زاویه فاصله مناسب بین سوژه و عکاس را تعیین میکند و فضای صمیمی را ایجاد میکند.
- استفاده از لانگ شات برای نشان دادن محیط اطراف سوژه: این زاویه میتواند محیط اطراف سوژه را به تصویر بکشد.
- استفاده از زاویه دید واید جهت نشان دادن اعوجاج خلاق: این زاویه میتواند سوژه را بزرگتر نشان دهد و فضای بیشتری را به نمایش بگذارد .
انواع زاویه های عکاسی :
- عکاسی فلت لی در واقع عکاسی به صورت مستقیم از زاویه بالا ازاشیائی است که روی یک سطح صاف چیدمان شدهاند. برخی به این زاویه عکاسی، نمای چشم پرنده میگویند. این نوع عکاسی برای به نمایش گذاشتن اشیاء مختلف، به منظور معرفی محصول، عکاسی غذا و یا حتی عکاسی روزانه کاربرد دارد.
2. به طور معمول، 45 درجه معمول ترین زاویه برای عکاسی از غذا است. این یک زاویه محبوب است زیرا بسیار متنوع است. به شما امکان می دهد جلو و سطح ظرف و همچنین طرفین را نشان دهید. در ضمن این زاویه همان چیزی است که شما در زمان غذا خوردن میبینید.
3. زاویه ۹۰ درجه، سوژه را بهصورت نیمرخ به تصویر میکشد به همین دلیل درک آن برای مخاطب دشوار میشود. نیمی از سوژه کاملا مشخص و قابل درک است. اما نیم دیگر آن، کاملا ناشناخته و ناپیداست.