شماره تماس: 02100000

انواع استایل و چیدمان در عکاسی

15 اردیبهشت 1403
shopper
وبلاگ آرت والا
39 بازدید


چیدمان عکاسی محصول یکی از عوامل مهم در ایجاد تصاویر حرفه‌ای و جذاب است. چیدمان صحیح می‌تواند به برجسته کردن ویژگی‌های محصول و جلب توجه مخاطبان کمک کند. در زیر به برخی اصول چیدمان عکاسی محصول اشاره شده است:

1. نورپردازی:

  • استفاده از نور نرم و متعادل برای جلوگیری از سایه‌های نامطلوب یا براقیت‌ها در تصویر.
  • استفاده از دیفیوزرها یا نورپردازی مناسب برای ایجاد نور نرم و طبیعی.

2. زاویه‌ها:

  • امتحان کردن زوایا و زوایای مختلف برای چیدمان محصول می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر جالبی ایجاد کنید.
  • استفاده از زوایای مختلف برای نمایش ویژگی‌های مختلف محصول

3. زمینه:

  • انتخاب یک زمینه مناسب و زیبا برای قرار دادن محصول.
  • استفاده از زمینه‌های ساده و یا با رنگ‌ها و الگوهای مناسب برای محصول.

4. جزئیات:

  • تأکید بر جزئیات محصول و نمایش ویژگی‌های آن از نزدیک.
  • نمایش جزئیات مهم و منحصر به فردی از محصول می‌تواند تصاویر را ویژه‌تر کند.

5. استفاده از تزئینات:

  • استفاده از تزئینات، پس‌زمینه‌ها یا وسایل جانبی مناسب برای افزودن جلوه و زیبایی به تصاویر.

6. آزمایش و خلاقیت:

  • آزمایش با چیدمان‌های مختلف و خلاقیت در انتخاب چیدمان بهتر برای هر محصول.

ایجاد عمق میدان با چیدمان اصولی

عمق میدان مبحث کاملا جاافتاده و مهمی در عکاسی است و توضیح آن نیازمند یک مقاله کاملا جداگانه است. سایه‌ها همان یاوران مهمی هستند که به هرچیزی در دنیای ما عمق می‌دهند. هر شیئی که در ظاهر با سه بعد دیده می‌شود، مدیون عنصر مهمی به نام سایه است. اما این جمله را ضمیمه نکات قبلی کنید که سایه برای تاثیرگذاشتن روی هرچیزی باید همراه با آن دیده شود.

احتمال اینکه یکی از اجسام قرار داده شده برای چیدمان محیط بدون عمق دیده شود زیاد است و در این صورت این جسم شباهت زیادی به یک طرح صاف یا فلت پیدا می‌کند و نتیجه مدنظر ما  را حاصل نمی‌کند. می‌توان گفت که دیزاین در عکاسی تبلیغاتی شباهت زیادی به بازی شطرنج دارد و در صورتی که مهره‌ها در جای مناسب قرار نگیرند، احتمال باخت بالا می‌رود. تمامی اجسام قرار گرفته درون تصویر در هنگام برخورد با نور، سایه‌ای را از خود برجای می‌گذارند. یک عکاس ماهر و کارکشته مثل یک شطرنج‌باز حرفه‌ای به خوبی با این سایه‌ها بازی می‌کند و نتیجه را به نفع خودش عوض کرده و تصویری عالی خلق می‌کند.

توجه به قرینگی و تعادل در چیدمان

تعادل و قرینگی به دو صورت مهم و جدی باید رعایت شود. اولین نکته به تعداد اشیاء قرار گرفته درون تصویر بر می‌گردد. از آنجایی که عامل تعادل در چیدمان از شلختگی و ناموزون بودن آن جلوگیری می‌کند، این نکته واجب است که تعداد اشیاء یا محصولاتی که در یک سمت تصویر قرار دارند با طرف دیگر یکسان باشند.

نکته دوم به مبحث رنگ برمی‌گردد که در مورد آن صحبت کردیم. رنگ نه صرفا در جذابیت و چیدمان در عکاسی تبلیغاتی بلکه برای تعادل نیز نقش مهمی دارد. مثل نکته اول این موضوع را هم به خوبی به ذهن بسپارید؛ اینکه چه رنگی، به چه میزانی در یک سمت تصویر قرار دارد، به همان مقدار نیز باید در سمت دیگر قرار داده شود.

با رعایت این اصول و استفاده از تجهیزات مناسب، می‌توانید تصاویر حرفه‌ای و جذابی از محصولات خود ایجاد کنید که بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند.